Jeg selv har blitt veldig opptatt av trening i det siste. På nettet finnes det så masse treningsinspirasjon som får meg til å ville trene. Og det er jo så bra for både kropp og helse. Takket være all den inspirasjonen jeg har sett, har jeg fått lyst til å trene. Derfor lager jeg dette innlegget om både treningsinspirasjon og treningsmotivasjon!

Kjøp nytt treningstøy:
Jeg vet ikke med dere, men jeg får mye mer motivasjon til å trene når jeg tar på meg treningsklær som jeg faktisk føler meg vell i. Fargen på treningstøyer har veldig mye å si. Rød gir deg energi og livsvilje, blå gjør deg mer rolig og avbalansert, grønn gir deg følelsen av frihet og selvstendighet, lilla er en farge som gir beroligende og avslappende effek, den blir ofte brukt til Yoga, gul vet vell alle er en munter farge som gir lykke og energi, Oransj gir liv og glede. Rose gjør deg i godt humør og gir deg energi. Da snakker jeg om sterk rosa, ikke babyfarge selvom den er veldig søt.

farger

Ikke sett deg for høye mål:
Ikke sett deg for høye mål, det er lett å gi opp. Men hvis du starter i det lille og jobber deg oppover vil du merke at du får mer energi og orker mer.


Ikke spis mindre, spis bedre:
Å spise mindre må ikke nødvendigvis være sunnere, velg heller et sunnere kosthold og spis oftere i mindre porsjoner.

eat

Søvn:
Legg deg tidligere, da vil du få mer energi til å trene dagen etter.


Kjøp joggesko som er gode å trene i:

Kjøper du vonde joggesko, er det ikke fristene å trene. Kjøp noen sko som både er gode å gå i og ser bra ut. Det kan hjelpe deg mye med treningen.

shoes


Tenk på følelsen du får etter du har trent:

Det er ikke alltid like fristende å trene, men hvis du tenker på den deilige følelsen etter du har trent vil det kanskje bli mer fristende.

Last ned ny musikk:

Last ned musikk som gir deg motivasjon til å trene. Musikk hjelper veldig på motivasjonen.

i-cant
Skaff deg en treningspartner:

Det kan være veldig lurt å spørre en venn eller ei venninne om å begynne å trene sammen. Da kan dere pushe hverandre og ha det mer morro når dere trener. Men det er veldig viktig å kunne klare seg selv uten treningspartneren din også, for om treningspartneren din ikke kan bli med å trene en dag, må du kunne klare deg selv.

heyhey
Ikke tenk, gjør det!:

Ikke ha den tanken i hodet om du gidder å trene eller ikke, bare gjør det.  Istedenfor å tenke at du starter neste uke, start i dag.
Bevis for deg selv at dette klarer du! :)

-Rebekka